سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروتکل درمان لکنت زبان در مرکز توانمندسازی ذهن

پروتکل درمانی لکنت زبان

سابقه این پژوهش به سال 1377 برمیگردد و از سال 1393 به صورت عملیاتی شروع به فعالیت کرده است. از موفقیت های ملی و بین المللی مرکز توانمندسازی ذهن می توان به مقالات و پایان نامه های ارشد و دکتری و سمینار های داخلی و بین المللی و 2000 درمان شده در رنج سنی 2.5 تا 83 ساله تا به امروز (تابستان 98) اشاره کرد.

 

چه تضمینی برای درمان می دهیم؟

هر چقدر که تمرین ها و تکنیک های داده شده در طول شبانه روز انجام دهید، به همان میزان تضمین میکنیم که شمارا درمان خواهیم کرد. مانند زمانی که برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه میکنید و دارو دریافت میکنید، اگر دارو را مصرف نکنید انتظار درمان را ندارید.

 

روش درمانی مرکز توانمندسازی ذهن

لکنت از نگاه متخصصان امروز غالبا جسمی است واز ابزار جسمی استفاده می کنند. از نظر ما لکنت ارثی نیست، عصبی نیست بلکه ذهنی، تربیتی و محیطی است. چرا که لکنت زبانان غالبا در تنهایی و هنگام آواز خواندن مشکلی ندارند. پس این نشان دهنده ی این است که لکنت ذهنی است. فرزندان با مشاهده لکنت والدین و دیگر خواهر برادران خود الگوی گفتاریشان تغییر کرده و بدین صورت لکنت میگیرند که در اینجا باید گفت لکنت ارثی نیست.

جلسات ما به صورت گروهی است و برای کسانی که از کشورهای دیگر به کلینیک ما مراجعه میکنند پکیج درمانی فشرده تری داریم که طی چند روزی که در ایران حضور دارند بتوانند برنامه درمانی خود را دریافت کنند.

 

روش های ناموفق در درمان لکنت زبان

در روش های غیر از شیوه ی ما، به شما گفته شده کودکتان مدرسه نرود، ترک کار مادر، پرهیز از سردی ها، به کودک چیزی نگویید، هر کاری کرد، کاری نداشته باشید، مهد نرود، زبان دوم یاد نگیرد، ترشی نخورد، کلاس موسیقی و ورزش نرود، فصد زبان، حجامت، دعانویسی، جن گیری، روزه ی سکوت، تخم کبوتر، مگنت تراپی، استروبوسکوبی، لیزرتراپی، نصب پروتز حنجره ((روی گلو از خارج نصب می شود)) و دستگاه لکنت شکن.

روش درمان ما منحصر به فرد و یونیک بوده و نیازی به مصرف دارو و منع موارد بالا نیست.

 

مراحل درمان لکنت زبان

در مرکز توانمندسازی ذهن، لکنت از دو راه درمان می شود.
1.    تمرین های ذهنی
2.    تکنیک های گفتاری
جلسات ما به صورت فشرده ماهی یکبار که 4 الی 5 ساعت کامل بر روی فرد کار می شود. تعداد جلسات 12 الی 15 جلسه است که در این بین بعضی از افراد در همان جلسه اول به درمان می رسند. بعد از اعلام درمان توسط دکتر محمد احسان تقی زاده، سه دوره چکاپ 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله برای فرد در نظر گرفته می شود.

 

تغییرات جسمی و روحی با انجام برنامه ما

در پکیج درمانی ما افرادی هستند که علاوه بر تغییرات روحی، در جسمشان نیز تغییر به وجود آمده است، علی احمدی از مراجعینی بود که لکنت شدید به همراه سرطان و فردی بسیار منزوی بود، که علاوه بر لکنت زبانش بیماری اش نیز به درمان رسید.
استاندارد درمان لکنت زبان 70% است و ما تا 90% به درمان میرسانیم (به شرط انجام تمرین و تکنیک) و بعد از گذراندن چکاپ ها به درمان قطعی و بدون بازگشت خواهید رسید.

 

افرادی که درمان نمی شوند

عقب مانده های ذهنی، بیماران فلج مغزی شدید، سکته شدید و اوتیسم درمان نمی شوند.
در این بین کسانی هستند که بیماری خاصی نداشته و عادی هستند ولی تمرین و تکنین را انجام نمیدهند و یا شک و تردید دارند این موارد نیز به درمان نمی رسند. لازمه ی درمان ایمان است. کسانی که لکنتشان خفیف تر است سخت به درمان می رسند. در کار درمانگران ما دخالت صورت نگیرد.

 

تعرفه درمان در مرکز

ما حق انحصاری نمیگیرم و تعرفه بر اساس قانون است. ما طرف قرارداد با هیچ بیمه ای (به خاطرعدم تصویب مجلس) نیستیم. برای بیمه تایید میکنیم، مراحل بعدی را از بیمه پیگیری کنند. مبلغ به صورت ماهیانه است به دو دلیل 1-اعتماد کردن مردم 2- فشار نیامدن مالی روی مردم.