سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طول مدت درمان و میزان برنامه درمانی چقدر است؟


درمان لکنت زبان ناگهانی در بزرگساالن

معمولاً بین 12 تا 15 جلسه فشرده و هر جلسه 4 تا 5 ساعت درمانی آموزش نیاز است. فاصله جلسات درمانی درماه یک بار است. برای افرادی که از خارج از کشور می‌آیند هر بار 7 تا 14 روز بایستی اقامت در تهران داشته باشند. و بین 20 تا 30 جلسه فشرده و هر جلسه 4 تا 5 ساعت و حداکثر بین 3 تا 4 باید به تهران سفر خواهند کرد.

 

هزینه درمانی با روش شبیه سازی ذهن در مرکز توانمندسازی ذهن چقدر است؟

مقدار هزینه بستگی به شدت لکنت و طول دوره برنامه درمانی فرد دارد، تعرفه مرکز ما بر اساس تعرفه های مصوب دولتی برای هر جلسه درمانی تعیین می شود. برای اطلاع صحیح از تعرفه خدمات درمان لکنت زبان با کلینیک تماس بگیرید.

 

داروی لکنت زبان

داروی درمان لکنت زبان برای بزرگسالان وجود دارد؟

خیر، توافقی که بین روانشناسان ، گفتاردرمانگران، و پزشکان وجود دارد این است که دارو درمانی در درمان لکنت مؤثر نیست. اینجانب (دکتر محمد احسان تقی زاده) اکثر کسانیکه مشکلات روانی و رفتاری دارند. مثلا تنش زیاد و استرس فراوان را تجربه میکنند. و مواردی نظیر این را با روش ها و متدهای روانشناسی درمان میکنیم. و نیازی به مصرف دارو نمیبینیم. مگر مواردی خاص مثل کسانی که علایم سایکوز یا اختلالات شخصیت دو قطبی را از خود نشان می دهند.

 

آیا لازم است برای سایر مشکلات رفتاری یا روانی و عاطفی کودک به روان شناس مراجعه کنیم؟

درمرکز توانمندسازی ذهن کودک و بزرگسالی که علاوه بر مشکلات لکنت، مشکلات دیگری نیز دارند. چونکه شیو? درمانی ما چند جانبه است، گاهی خانواده درمانی و روان درمانی انجام شده. برخی کودکان که ترس ‌های زیادی دارند، دچار مشکل شب ادراری، ناخن جویدن، پرخاشگری، اختلالت سلوک، تیک عصبی، گوشه گیری و ... هستند. تحت درمان قرار می‌گیرند و به والدین آنها نیز آموزش داده می‌شود.

بزرگسالان عمدتاً از افکار منفی، استرس و اضطراب، وسواس فکری، افسردگی، تیک عصبی، زودرنجی، خشم و پرخاگشری و مشکلات زناشویی رنج می برند. در مرکز توانمندسازی ذهن بدون هیچ هزینه اضافی برای لکنت اخذ شود. این مشکلات با شیوه‌های روان شناختی مدرن اعم از رفتار درمانی شناختی (CBT)، هیپنوتراپی، خانواده درمانی، رفتار درمانی، پاکسازی ذهنی، شناخت درمانی، فراشناخت و سبک های درمانی اختصاصی اینجانب (دکتر محمداحسان تقی زاده) استفاده می شود.

البته مراجعانی که نیاز به مداخله بیشتر روان شناس و روانپزشک با طول دوره درمانی بیشتری داشته باشند به سایر همکاران ارجاع داده می شوند.